بازگشت سریال پهلوانان نمیمیرند به آی فیلم؛ بیوگرافی بازیگران و زمان پخش
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۲۵۸۰۸
فرارو- سریال پهلوانان نمیمیرند پس از گذشت ۲۵ سال قرار است بار دیگر به تلویزیون بر گردد و از شبکه آی فیلم پخش شود. مجموعهای به کارگردانی حسن فتحی که نخستین بار روی آنتن شبکه دو سیما رفت و توجه منتقدان و تماشاگران تلویزیون را جلب کرد.
به گزارش فرارو، طبق اعلام مسئولان شبکه آی فیلم، پهلوانان نمیمیرند قرار است از فردا پنجشنبه ۱۶ تیر ماه ساعت ۲۰ در کنداکتور این شبکه قرار بگیرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
پهلوانان نمیمیرند قصهای را در زمان قاجاریه و در شهر تهران روایت میکند. در واقع داستان با کشته شدن پهلوان اول پایتخت شروع میشود و در ادامه شخصیتهای دیگری از پهلوانان نیز کشته میشوند. در نهایت هم پهلوان نصرت فرزند اول پهلوان خلیل مرحوم، پیگیر قضایای قتلهای مرموز شده و متوجه میشود که قتلها زیر سر یک فرد متظاهر و مکار به نام پهلوان اسد و دو شاگردش است.
زنده یاد جمشید مشایخی، فخری خوروش، فریماه فرجامی، کتایون ریاحی، عنایت الله بخشی، عبدالرضا اکبری، علی اوسیوند، فخرالدین صدیق شریف، حمیرا ریاضی، زنده یاد صدیقه کیانفر، آتش تقی پور، ولی الله مومنی، رضا فیاضی، رضا بنفشه خواه از جمله بازیگران اصلی سریال پهلوانان نمیمیرند به شمار میروند.
بیوگرافی جمشید مشایخیجمشید مشایخی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران متولد ۶ آذر ۱۳۱۳ در تهران بود. او در سال ۱۳۶۳، بابت بازی در دو فیلم گلهای داوودی و کمالالملک، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر شد. از نمایشهای مهم او بازی در نقش بزرگ آقا در نمایش میراث کارِ بهرام بیضایی در تالار ۲۵ شهریور در آذر ماه ۱۳۴۶ بود. از جمله آثار او میتوان به روز واقعه، یه بوس کوچولو، سیزده ۵۹، گالان، سراب، رفقای خوب، کاغذ بی خط، به من نگو قراضه و یک گزارش واقعی اشاره کرد.
او در ششمین دوره همایش چهرههای ماندگار و دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر را دریافت کرد. جمشید مشایخی در تاریخ ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ در تهران در گذشت.
بیوگرافی فخری خوروشفخری اسودی مشهور به فخری خوروش هنرپیشه پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و متولد ۱۰ خرداد ۱۳۰۸ در کرمانشاه است. اولین تجربه او در این زمینه یکی از مهمترین نمایشنامههای معروف بود: دستهای آلوده اثر ژان پل سارتر.
درخشش او در این اجرا باعث شد از کارش استقبال به عمل آید و از او دعوت شد در نمایشهای بعدی از جمله محاکمه ماری دوگان و تاتییانا هم نقش ایفا کند. از اواخر دههٔ سی، از سینما کناره گرفت و نیروی خود را تماماً در تئاتر به کار گرفت و به یکی از مشهورترین بازیگران تئاتر تبدیل شد.
فخری خوروش از اواخر دههٔ چهل، به همراه موج نو سینمای ایران، بار دیگر به سینما بازگشت و در فیلمهای مختلفی بازی کرد که برخی از این فیلمها جز مهمترین فیلمهای موج نوی سینمای ایران بهشمار میآیند که از جمله آن ها می توان به آقای هالو (داریوش مهرجویی)، نفرین (ناصر تقوایی)، شازده احتجاب (بهمن فرمانآرا)، شطرنج باد (محمدرضا اصلانی) و سوتهدلان (علی حاتمی) اشاره کرد.
بیوگرافی فریماه فرجامیفریماه فرجامی متولد ۱۳۳۱ و دانش آموخته دانشکده هنرهای دراماتیک در سال ۱۳۵۶ است. او در همان سال در مرکز مطالعات و هماهنگی فرهنگی شورای عالی فرهنگ و هنر و فصلنامه فرهنگ و زندگی به عنوان ویراستار، محقق و پژوهشگر مشغول به کار شد.
از سال ۱۳۵۵ نیز او با گویندگی نمایشهای رادیویی و بازی در نمایش تلویزیونی «آدمک مومی» فعالیت هنری خود را آغاز کرد. فریماه فرجامی نیز در سال ۱۳۵۹ با فیلم «گفت هر سه نفرشان» به کارگردانی «غلامعلی عرفان» وارد عرصهٔ سینما شد. او موفق به دریافت سیمرغ بلورین نقش اول زن برای فیلم پرده آخر از نهمین جشنواره فیلم فجر شد. وی بازیگر فیلم تماس شیطانی نیز میباشد.
بیوگرافی کتایون ریاحیکتایون ریاحی متولد ۱۰ دی ۱۳۴۰ در تهران است. ریاحی با نویسندگی برای کودکان کار خود را آغاز و با فیلم خبرچین به سینما آمد. اما این فیلم در نیمه راه متوقف شد و او برای بازی در فیلم پاییزان انتخاب شد. در آن زمان در سینما چندان موفق نبود، اما با بازی در مجموعه «پدرسالار» توانست خود را مطرح کند و حضور او در مجموعههای «روزهای زندگی» و بهویژه مجموعه تلویزیونی «پس از باران» از او چهرهای شناختهشده ساخت.
بازی ریاحی در سریال های «پس از باران» و «شب دهم» نیز چشمگیر بود.
بیوگرافی عنایت الله بخشیعنایت الله بخشی، متولد ۷ فروردین ۱۳۲۴ در طالقان است و از سال ۱۳۳۸ فعالیت خود را در حوزه بازیگری آغاز کرده است. او طی پنج دهه کار هنری در بیش از ۱۵۰ اثر نمایشی ایفای نقش کرده است.
بخشی فعالیت در سینما را با بازی در فیلم آقای هالو (۱۳۴۹) آغاز کرد و پس از آن در فیلمهای سینمایی، چون تنگنا، ستارخان، گوزن ها، سناتور، شکار، مسافران، روز واقعه، سگ کشی، و مجموعههای تلویزیونی، چون مرد اول، سربداران، سایه همسایه، امام علی، و پهلوانان نمیمیرند به ایفای نقش پرداخته است.
او با کارگردانان بسیاری همچون ابراهیم گلستان، بهرام بیضایی، علی حاتمی، امیر نادری، مسعود کیمیایی، داریوش مهرجویی و داود میرباقری همکاری داشته است. از دیگر کارگردانانی که وی سابقه همکاری با ایشان داشته میتوان پرویز صیاد، ساموئل خاچیکیان، محمد متوسلانی، سیروس الوند، مهدی فخیم زاده، حسن فتحی، رسول صدرعاملی، سیدضیاءالدین دری، و سیروس مقدم را نام برد.
بیوگرافی عبدالرضا اکبریعبدالرضا اکبری، بازیگر و کارگردان ایرانی، متولد ۱۴ فروردین ۱۳۳۲ در کرمان است. وی سابقه فعالیت در عرصههای تئاتر، سینما و تلویزیون را در کارنامه هنری خود دارد.
او فعالیت در نمایشهای تلویزیونی را از سال ۱۳۶۰ آغاز کرد و در سال ۱۳۶۳، با حضور در فیلم سینمایی زندان دوله تو، به عالم سینما قدم نهاد.
عبدالرضا اکبری، سابقه نقش آفرینی در آثاری همچون همراهان، طلاق، مزد ترس، روزگار وصل، لبخند زندگی، پهلوانان نمیمیرند، بازگشت به خانه، دلنوازان، جدال در تاسوکی، بیپناه، اتاق یک، مکافات، کانی مانگا، آخرین پرواز، آقای بخشدار، مستأجر، زیر سایه کنار، پناهنده، آنها هیچکس را دوست ندارند، روز شیطان، بازی با مرگ، سرعت، دختری با کفشهای کتانی، سمفونی تاریک، روز کارنامه، اخراجیها، ایستگاه بهشت، فرزند صبح، رهاتر از دریا و لبخند خدا را در کارنامه هنری خود دارد.
منبع: فرارو
کلیدواژه: سریال پهلوانان نمی میرند پهلوانان نمی میرند عبدالرضا اکبری فریماه فرجامی جمشید مشایخی فخری خوروش فیلم ها آی فیلم
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۲۵۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
برای تماشای بازیگران ترکیهای یا قصۀ شمس و مولانا؟
عصر ایران؛ رضا صائمی- نمیتوان دلبستۀ هنر و ادبیات ایرانزمین بود و به تماشای فیلم «مست عشق» وسوسه نشد. قصۀ رابطۀ شمس و مولانا آنقدر حیرتانگیز و پر رمز و راز و پرکشش است که تماشای «مست عشق» به قصد رمزگشایی آن میتواند هر علاقهمند به عرفان را به سالنهای سینما بکشاند.
با این حال وقتی به تماشای فیلم به سینمای آزادی رفته بودم، از پچپچ و واکنشهای برخی از تماشاگران اطرافم دریافتم گویی برخی بیشتر برای تماشای بازیگران ترکیهای به تماشای فیلم آمده بودند و با دیدن آنان بر پرده سینما یا کنار بازیگران ایرانی فیلم به وجد آمده و درباره حضور آنها در فلان سریال ترکی حرف میزدند.
البته یکی از عناصر و عوامل مهم جذب مخاطب و رونق گیشه و فروش هر فیلم، حضور ستارگان سینمایی و بازیگران محبوب در آن اثر است. چنانکه برای بسیاری از مخاطبان حضور شهاب حسینی و پارسا پیروزفر در این فیلم و همبازی شدن آنها یکی از انگیزههای مهم تماشای فیلم است و این فیالذات چیز بدی نیست و البته حضور یک ستاره سینمایی خارجی هم میتواند به همین اندازه جاذبه داشته باشد اما اینکه برخی از تماشاگران ایرانی تنها به حضور بازیگران ترکیهای در فیلم بیش از قصه آن توجه کنند عجیب است. آن هم قصۀ دو تن از مفاخر و مشاهیر ایرانی که حیرتانگیزترین شخصیتها در تاریخ و ادبیات کهن فارسیاند.
به گمانم آنچه در فیلم «مست عشق» بیش از بازیگران آن چه ترکیهای و چه ایرانی مهم است خود شخصیتهای اصلی قصهاند یعنی شمش و مولانا. شخصیتهایی که دراماتیک و سینمایی نیستند بلکه واقعیاند. شخصیتهایی که باید قدر ببینند و بر صدر نشینند.
اساسا فیلمی از جنس «مست عشق» ساخته شد تا دو تن از مهمترین شخصیتهای تاریخ ادبیات ما به مردم معرفی شود. شخصیتی که آوازهشان جهانی شده و در وطن خودمان کمتر مورد توجه قرار گرفتهاند. اینکه حضور بازیگران ترکیهای و حتی ایرانی تنها انگیزه تماشای «مست عشق» باشد ضد فیلم است.
فیلمی که از زبان شمس و مولانا بر خودشناسی تاکید میورزد تا بتوان از ظواهر دنیوی عبور کرد و به درک باطن جهان و جان خویش رسید. البته فیلم این ظرفیت ذائقهپذیری را در خود دارد و تماشای بابصیرت آن میتواند به تماشاگر کمک کند تا از ظاهر پرستی عبور کند.
با این همه چنان که اشاره شد این واقعیت غیر قابل انکار است که کثیری از تماشاگران ایرانی به شوق تماشای بازیگران ترکیهای به دیدن «مست عشق» میروند و این در حالی است که «بنسو سورال» یکی از بازیگران ترکیهای این فیلم گفته است حضور در این فیلم و حسن فتحی او را متحول کرده و بعد از این در هر نقشی بازی نمیکند.
ضمن اینکه از حیث بازیگری، بازیگران ما در سطح بالاتری قرار دارند و تماشاییترند. گرچه مهمترین مولفه و عنصر جذابیت و تماشایی بودن «مست عشق» نه بازیگران آن که دو شخصیت اصلی و واقعی آن یعنی شمس و مولاناست.
هیچ مایه و سرمایه ای برای تبلیغ«مست عشق» به اندازه خود این شخصیت نیست و کاش هر فیلمی را به تناسب جایگاه سوژهاش به تماشا بنشینیم نه چیدمان و ترکیب بازیگرانش. نمایش تصویری قصه شمس و مولانا کافی است تا از تماشای «مست عشق» سرمست شویم.
کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست